Routebeschrijving

GPS-Coördinaten: 45.8809468 7.4794709

Download een GPS bestand voor Navigatie : BivaccoCentreBionaz.gpx, gemaakt door bezoeker Jaap van den Burg

Men rijdt in het Valpellinedal ten noorden van Aosta met de auto omhoog, voorbij het laatste dorp Bionaz, tot even voorbij het gehucht Ferrer. Er is een kleine parkeerplaats aan de dalkant. Neem de onverharde weg naar de bodem van het dal. Daar start het wandelpad net voorbij het kerkje van Puillayes. Het pad is gemarkeerd met nummer 14 (Pra de Dieu) en kiest eerst een route door het Comba des Montagnayes tot een splitsing op circa 1900 meter hoogte. Hier scherp naar links door een bos met her en der open plekken naar een colletje zonder naam op de kaart (2115 mtr.) Vanaf deze col afdalen tot aan de beek die loopt in het Comba d'Arbieres. Er is geen brug over de beek. De beek wordt overstoken en dan schuin rechts houden totdat de helling steiler wordt langs een bosrand.  Geleidelijk omhoog door een weide langs een beek. Schuin links worden de vervallen almhutten van de Pra de Dieu zichtbaar. Pra de Dieu ligt op 2 tot 2,5 uur afstand vanaf de start van de wandeling. Achter de Pra de Dieu loopt het pad door het dal van de Torrent de Mont Dzalou. Men kiest de steile variant aan de rechteroever of de wat langere maar veel vriendelijker route over de linkeroever. Op het laatste moment komt bivacco Chentre Bionaz in zicht.

Vanuit het bivak is een doorsteek te maken naar twee andere hutten: in oostelijke richting naar Rofugio Prarayer en in zuidelijke richting naar bivacco Reboulaz.